קסם אמיתי: יום פינוק ברמת הגולן

טבילה זוגית בבריכות חצובות במערה, מסע ג’יפים בשכיות חמדה, רכיבה על סוסים באלוני הבשן, ולינה בצ’ופצ’יק של המדינה. מני נחמן יצא לטיול מפנק במיוחד ברמת הגולן

רוח על המים

בלב רמת הגולן, תחת שפת המצוק בכפר חרוב, ניצב ספא “רוח על המים”, המשקיף על נוף עוצר נשימה של הכינרת והגליל. כשנכנסו, אני וזוגתי, למבנה היפהפה כדי לחגוג חודש נישואין, הופתענו לגלות בריכות מים חמימות חצובות במערה, שהעניקו לנו תחושה של חזרה לרחם.

בכניסה למקום קידמה את פנינו מוזיקה מרגיעה וספות המזמינות לשכוח קצת מהדרך הארוכה עם תה מצמחי הסביבה. במשך שעתיים וחצי השתכשכנו, צפנו והתמסרנו לתנועות עיסוי המים המפנק שהעניקה לנו המטפלת המקומית.

בהמשך עברנו לבריכת מי מלח ועשינו פילינג הדדי. לסיום, התרווחנו על גבי מיטות אבן חמות תוך נשנוש פירות יבשים. כשיצאנו בתחושת ריחוף מהמקום, הבנו שספא לא בהכרח כולל מסאז’, ושככל שמתקרבים לאימא אדמה קל יותר להתחבר לטבע וליהנות מסגולותיו המרגיעות.

“רוח על המים”, מצפה השלום כפר חרוב. טלפון: 04-6761767.

היי הג’ימי ג’יפ

על אנשים כמו ג’ימי אומרים שהם אגדה בחייהם, ולא בכדי. ג’ימי, מורה דרך ותיק, נראה כמו אליהו הנביא ומכיר אישית כל קוץ, אבן ופרח ברמת הגולן. ג’ימי, על אישיותו הצבעונית, מנווט את דרכו בג’יפ ייחודי  במסלולים  אטרקטיביים, שאיש מלבדו לא מכיר, והכול מתובל בסיפורים ובציז’בטים.

אחת מפינות החמד שג’ימי הכיר לנו היא מצפה שהקים לזכר בנו אופיר, שנפטר ממחלה בגיל 16. מהתצפית הזו נשקפת הכינרת במלוא הדרה, ו-16 עצי הזית הנטועים בו, כמניין שנותיו של הבן, מאפשרים ליהנות מפיקניק מול הנוף המרהיב.

אחרי התצפית הנהדרת, המשכנו עם ג’ימי לביתו בגבעת יואב כדי לראות את בתי האירוח שלו – בקתות עץ מקסימות – שהוא ורעייתו סיימו לבנות בימים אלה עם  חצר פרטית פורחת.

ג’ימי ג’יפ, גבעת יואב. טלפון: 04-6763406.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא jimmy.jpg

קאובוי בגולן

המשכנו בדרכנו לחוות הסוסים גיל גולן במושב השיתופי אלוני הבשן. מדריך הרכיבה, אמיר דובדבני, הבין לליבנו וסיפר לנו שהסוסים בחווה גדלים במרעה פתוח בטבע ולא בתאים סגורים, ולכן הם רגועים ואין ממה לחשוש.

התחלנו בליטוף סייחים צעירים, וכשנרגענו בחר לנו דובדבני את הסוסים. רכבנו לעבר המצוקים והבטנו יחד בשקיעה הרומנטית מעל הכינרת. כשקשרנו את הסוסים בתצפית, המדריך שלף ערכת קפה שחור חזק וסיפר לנו מעשיות מהווי הבוקרים בגולן.

חוות סוסים גיל גולן, אלוני הבשן. טלפון: 052-8119505.

הצימר הכי רומנטי בגולן

כשהחושך ירד, נסענו לצימר שהזמנו בנווה אטי”ב. על פי התמונות שראינו באתר האינטרנט של סוויטת רויאל אצל משפחת כלפון, ידענו שהג’קוזי שלהם הוא המקום הנכון לסיים בו את היום הרומנטי הזה. טבלנו במים המבעבעים, לגמנו מבקבוק שמפניה אישי ואכלנו שוקולדים בצורת לבבות. באפיסת כוחות שקענו לתוך מזרנים רכים והתעטפנו בפוך מלטף וחסר משקל. בחיוך ענק נסחפנו לתוך חלומות נעימים.

כלפון בחרמון. טלפון: 04-6981532.